Covid-19

door | 7 februari 2021

Een tussentijds bericht over ons project in de Copperbelt. We kunnen op dit moment niet echt inhoudelijke informatie geven over de stand van zaken en de ontwikkelingen door de allesoverheersende pandemie. Er is wel contact met de projectleider aldaar en gelukkig kan er gemeld worden dat het project niet erg te leiden heeft door of van het virus. Wel is het natuurlijk zo, net zo als hier in Nederland ook, alles overheerst wordt door besmettingen en het voorkomen hiervan. Mede door het dunbevolkte gebied ontvangen wij geen schokkende berichten maar dat neemt nit weg dat er wel zeker personen besmet zijn en worden. Ook binnen de congregatie is dit het geval.

Met de projectleider vindt overleg plaats over de wijze waarop wij ondersteuning kunnen bieden naast de extra financiële middelen die we al hebben overgemaakt. De zusters doen alles om het project dat wij steunen goed te laten verlopen. Het aantal besmettingen bemoeilijkt heet wel enigszins maar men is dankbaar dat ze hierdoor extra maatregelen hebben kunnen treffen ter preventie.

Zorgelijk is de corruptie en het mismanagement waarbij het ontslag van de minister van Volksgezondheid in deze moeilijke periode nog eens extra drukt.

We blijven de informatie die we krijgen met jullie delen en hopen dat we snel positieve berichten kunnen geven. Hartelijk dank voor de extra steun en financiën die we hebben mogen ontvangen en uiteraard worden ze goed besteed. Hierover hopen wij u in onze Nieuwsbrief meer te kunnen vertellen.