Epilepsie Project IPAFU

By | 10 oktober 2019

Samenvatting verslag periode januari – juni 2019 door Zr. Susan Katwishi

Een project als dit kan alleen maar mogelijk gemaakt worden door middel van significante en onbaatzuchtige bijdrages van mensen, die voortdurend steun en belangstelling hebben voor de kwetsbare mensen in onze gemeenschap .Daarom ben ik Stichting Jonathan dankbaar voor de voortdurende steun en belangstelling aan het epilepsie project.

Graag wil ik alle alle medewerkers en vrijwilligers bedanken, voor hun inzet en hun professionele houding). Hun inspanningen en onbaatzuchtige houding naar onze cliënten toe maken een succes van dit project.

Tot slot, dank ik de Heer oprecht voor zijn compromisloze liefde die Hij ons geeft.

Een bericht voor Stichting Jonathan

Ik wil mijn oprechte dank uitspreken voor de steun die stichting Jonathan nu al weer voor de tweede keer bied. Het doel van 2016- 2018 was om 100 cliënten met epilepsie een goede gezinssituatie te bieden binnen onze gemeenschap. Wij hebben veel moeite gedaan om dit doel te bereiken.

Voor 2018-2020 hebben wij drie doelen

• Het bewustzijn van epilepsie in de gemeenschap te vergroten. Dit doen we door voorlichting op scholen te geven over epilepsie. We hopen zo een mentaliteitsverandering te bewerkstelligen, waar door de jongeren positiever gaan kijken naar mensen met epilepsie en/ of een verstandelijke beperking, hopelijk kunnen hierdoor stigma”s worden doorbroken
  • Het creëren van een stigma vrije gemeenschap.
  • Dat de cliënten en hun familie zelfvoorzienend kunnen zijn.

Om hun basisbehoeften te vergroten is er door de vrijwilligers een onderzoek gedaan onder de cliënten, om te kijken waar de grootste behoeftes lagen. Zo hebben we besloten om dekens te kopen, waarmee we hopen dat er gedurende de winterperiode minder ongelukken met open houtvuur gebeuren. De cliënten waren heel blij met de dekens toen deze werden uitgereikt.

De financiële middelen ($ 13.735,00) die door stichting Jonathan beschikbaar zijn gesteld zullen volgens de bepalingen van het strategisch plan gebruikt worden. Het is dan ook gelukt tijdens de verslag periode een aantal activiteiten te implementeren met de financiële middelen die voor ons beschikbaar waren.

Conclusie

Ongeacht het feit dat slechts een paar activiteiten werden uit gevoerd, was de verslagperiode vol spannende gebeurtenissen, en ik ben iedereen die deel uitmaakte van deze gebeurtenissen, zeer dankbaar.

Efeziers 3 : 20-21
Aan hem die door de kracht die in ons werkt, bij machte is oneindig veel meer te doen dan wij vragen of denken, aan hem komt de eer toe, in de Kerk en in Jezus Christus, tot in alle generaties, tot in alle generaties, tot in alle eeuwigheid, Amen.

Please follow and like us: